Τρίτη, 30 Ιανουαρίου 2018

Πρώτη δοκιμή Subaru XV 1.6i 114 ίππων CVT AWD στην Ελλάδα

Πρώτη δοκιμή Subaru XV 1.6i 114 ίππων CVT AWD στην Ελλάδα

Στη Στυμφαλία πραγματοποιήθηκε η πανελλήνια παρουσίαση των νέων Subaru XV και Impeza. Στη λίμνη της ορεινής Κορινθίας, που βρίσκεται σε ένα οροπέδιο σε υψόμετρο 600 μέτρων ανάμεσα στα όρη Κυλλήνη και Ολίγυρτος, η ιαπωνική μάρκα ανακοίνωσε τα στοιχεία για τα καινούργια μοντέλα της. Επίσης, ανώτατο στέλεχος της ελληνικής αντιπροσωπείας αποκάλυψε πως η νέα παγκόσμια πλατφόρμα της Subaru θα μπορεί να φέρει τα αμαξώματα και τους κινητήρες των μελλοντικών οχημάτων, είτε πρόκειται για υβριδικά είτε για ηλεκτρικά, με μοντέλα που θα δούμε πριν το 2020.». Η Subaru συμπλήρωσε 100 χρόνια παρουσίας στη διεθνή αγορά και η παραγωγή της έφτασε το 1.000.000 αυτοκίνητα.
Τα δυο νέα μοντέλα αξιοποιούν τις ικανότητες της καινούργιας παγκόσμιας πλατφόρμας της Subaru (Subaru Global Platform SGP). Αυτή η πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί και στην επόμενη γενιά των οχημάτων της μάρκας. Όπως ανακοινώθηκε η νέα κατασκευή υψηλών προδιαγραφών έχει υψηλή ακαμψία και μειώνει τις συνέπειες σε περίπτωση σύγκρουσης. Ειδικότερα, η στρεπτική ακαμψία αυξήθηκε κατά 70% σε σχέση με την παλαιά πλατφόρμα και το κέντρο βάρους μειώθηκε κατά 5 χιλ.
Σημαντικό νέο στοιχείο είναι και η αναβάθμιση της σχεδίασης των αυτοκινήτων. Οι στιλίστες τόνισαν τα τμήματα του αυτοκινήτου και προσέδωσαν δυναμικότερη εμφάνιση.
Ωστόσο, το ενδιαφέρον εστιάζεται στο μηχανολογικό τομέα των δυο νέων μοντέλων. Τα ιαπωνικά αυτοκίνητα σε όλες τις εκδόσεις εξοπλίζονται με κινητήρες Μπόξερ νέας γενιάς, αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης και αυτόματο κιβώτιο CVT. Υπάρχουν διαθέσιμα δυο μοτέρ Μπόξερ, το μικρότερο έχει χωρητικότητα 1.600 κ.εκ. και το μεγαλύτερο 2.000 κ.εκ. Στο πρώτο σύνολο η ισχύς είναι 114 ίπποι και στο δεύτερο 156 ίπποι.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε και δοκιμή των τετρακίνητων ιαπωνικών αυτοκινήτων. Η πρώτη δοκιμή έγινε με το Subaru XV 1.6. Πρόκειται για μια έκδοση που αναμένεται να έχει εμπορικό ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά, λόγω της χωρητικότητας του κινητήρα. Από τα πρώτα χιλιόμετρα διαπιστώθηκε ότι το ιαπωνικό SUV έχει καλύτερη οδική συμπεριφορά από το απερχόμενο μοντέλο. Το σύστημα διεύθυνσης πλέον παρέχει πιο άμεση πληροφόρηση στον οδηγό. Οι αναρτήσεις έχουν αμεσότερες αντιδράσεις. Ένα ακόμη θετικό στοιχείο είναι η βελτιωμένη ποιότητα κύλισης σε σχέση με το παλαιό μοντέλο. Ο θόρυβος στη καμπίνα διατηρείται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα.
Όσον αφορά την απόδοση του κινητήρα, κρίνεται ικανοποιητική. Το σύνολο με την επίπεδη διάταξη των κυλίνδρων αποδίδει καλύτερα μετά τις 2.500 σ.α.λ. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε ότι το τυπικό τεστ 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 13,9΄΄ και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 175 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση στη δοκιμή ήταν 7,9 λίτρα/100 χλμ. Επίσημη τιμή 6,4 λίτρα/100χλμ.
Επίσης, διαπιστώθηκε το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων τύπου CVT, καθυστερεί να αλλάξει ταχύτητα και παράγει επιπλέον θόρυβο. Να σημειωθεί ότι τα ίδια χαρακτηριστικά λειτουργίας έχουν όλα τα αυτόματα κιβώτια τύπου CVT που χρησιμοποιούνται από τις εταιρείες αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο. Όμως αυτό το τύπος κιβωτίων εξασφαλίζει, χαμηλή κατανάλωση, είναι πιο αποδοτικός στο off road, έχει μικρότερο βάρος από ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και κοστίζει λιγότερο.
Σημαντικό πλεονέκτημα του ιαπωνικού SUV είναι η μόνιμη τετρακίνηση AWD. Πρόκειται για ένα σύστημα που μεταφέρει συνεχώς την ισχύ του κινητήρα και στους δυο άξονες. Φροντίζει για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής πρόσφυσης των τεσσάρων τροχών. Είναι αποδοτικό σε κάθε είδους δρόμο.
Όλες οι εκδόσεις του Subaru XV, που εισάγονται στην Ελλάδα έχουν στο βασικό εξοπλισμό τους, το σύστημα ασφάλειας Eye Sight. Χρησιμοποιεί δύο στερεοσκοπικές κάμερες που καταγράφουν τρισδιάστατες εικόνες. Προσδιορίσει με ακρίβεια το σχήμα, την ταχύτητα και την απόσταση, το σύστημα όχι μόνο ανιχνεύει οχήματα αλλά επίσης μοτοσικλέτες, ποδήλατα και πεζούς. Όταν εντοπίσει πιθανό κίνδυνο, προειδοποιεί τον οδηγό και ενεργοποιεί ακόμη και τα φρένα εάν είναι αναγκαίο για να μειώσει τις πιθανότητες να συμβεί ατύχημα.
Η βασική έκδοση του Subaru XV 1.6i 114 ίππων CVT AWD κοστίζει 25.980 ευρώ. Η αντίστοιχη έκδοση του Subaru Impreza 1.6 κοστολογήθηκε στα 22.700 ευρ