Παγκόσμια
Πρεμιέρα για το Νέο Όχημα Κυψελών
Καυσίμου της Honda,
Honda
FCV
CONCEPT,
για μία κοινωνία χωρίς CO2
Παγκόσμια
πρεμιέρα πραγματοποίησε το νέο όχημα
κυψελών καυσίμου, Honda
FCV
CONCEPT,
το οποίο συνδυάζεται με μία εξωτερική
συσκευή παροχής ισχύος (Honda
Power
Exporter
CONCEPT)
η οποία επιτρέπει παροχή ρεύματος AC
από το FCV
με μέγιστη ισχύ 9
kW*1.
Το
νέο FCV
προγραμματίζεται
να κυκλοφορήσει στην Ιαπωνία μέχρι τα
τέλη Μαρτίου του 2016 και στη συνέχεια
στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Εκτός από το
FCV
και την εξωτερική
συσκευή παροχής ισχύος, η Honda
σκοπεύει να
προωθήσει περαιτέρω την εφαρμογή Smart
Hydrogen
Station
(SHS):
ενός συμπαγούς σταθμού υδρογόνου που
εξοπλίζεται με τον πρώτο ηλεκτρολύτη
υψηλής διαφορικής πίεσης της Honda.
Έτσι, η εταιρία θα συμβάλλει στην
προσπάθεια της δημιουργίας μιας
μελλοντικής ‘κοινωνίας υδρογόνου’
βασισμένης σε τρεις θεμελιώδεις αρχές
– ‘παραγωγή’, ‘χρήση’ και ‘διασύνδεση’
– και στην ταχεία υλοποίηση μιας
κοινωνίας χωρίς εκπομπές διοξειδίου
του άνθρακα (CO2).
Η
Honda
θεωρεί ότι
το υδρογόνο
είναι
το καύσιμο της
επόμενης γενιάς
με υψηλές προοπτικές επειδή μπορεί να
παράγεται από διάφορες πηγές ενέργειας
και παράλληλα μεταφέρεται και αποθηκεύεται
εύκολα. Βάσει αυτού, η Honda
κατατάσσει το
FCV
– που χρησιμοποιεί
ηλεκτρισμό από τη χημική αντίδραση
μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου σαν πηγή
ισχύος για τον ηλεκτροκινητήρα – ως το
απόλυτο οικολογικό όχημα και προωθεί
ενεργά την έρευνα & εξέλιξη των FCVs
από τα τέλη της
δεκαετίας του 1980.
Το
2002, το Honda
FCX
έγινε το πρώτο*2
όχημα κυψελών καυσίμου στον κόσμο που
πιστοποιήθηκε από τον Αμερικανική
Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας
(EPA)
και το Συμβούλιο Αέριων Πόρων της
Καλιφόρνιας (CARB).
Με τέτοιες πιστοποιήσεις, η Honda
ξεκίνησε τις
πωλήσεις του Honda
FCX
υπό καθεστώς
leasing
σε Ιαπωνία &
ΗΠΑ. Το 2003, η Honda
δημιούργησε
το Honda
FC
STACK,
το παγκοσμίως πρώτο όχημα κυψελών
καυσίμου *2
με δυνατότητα εκκίνησης σε θερμοκρασίες
κάτω του μηδενός. Στη συνέχεια, το 2005, η
Honda
ξεκίνησε πρώτη
σε όλο τον κόσμο*2
τις πωλήσεις FCVs
μέσω προγραμμάτων
leasing
σε ιδιώτες
πελάτες στις ΗΠΑ.
Το
2008, η Honda
ξεκίνησε τις
πωλήσεις leasing
του FCX
Clarity,
ενός πρωτοφανούς οχήματος κυψελών
καυσίμου που προσέφερε όχι μόνο απόλυτα
καθαρές επιδόσεις αλλά και νέες τιμές
και υψηλότερη απήχηση χάρη σε ένα
καινοτόμο σχήμα τύπου sedan
και μία οδηγική
αίσθηση πολύ καλύτερη των συμβατικών
οχημάτων.
Όπως
αποδεικνύεται από τη μέχρι τώρα ιστορία
της, η Honda
είναι κορυφαία
εταιρία στον τομέα της εξέλιξης FCV,
συγκεντρώνοντας πραγματικά δεδομένα
μέσω των πωλήσεων leasing
σε Ιαπωνία και
ΗΠΑ, καθώς και αληθινά σχόλια και απόψεις
χρηστών και λειτουργικά δεδομένα των
οχημάτων.
Το
Honda
FCV
CONCEPT
είναι ένα
πρωτότυπο επόμενης γενιάς FCV
της Honda,
που θα διαδεχτεί το FCX
Clarity,
με το οποίο η Honda
προσπαθεί να
βελτιώσει περισσότερο τις επιδόσεις
και να μειώσει το κόστος. Η νέα συστοιχία
κυψελών καυσίμου που τοποθετείται σε
αυτό το πρωτότυπο είναι 33% μικρότερη
από την προκάτοχό της και παρόλα αυτά
αποδίδει ισχύ πάνω από 100 kW
με υψηλή
πυκνότητα 3.1 kW/L.
Σαν αποτέλεσμα, οι συνολικές επιδόσεις
βελτιώνονται κατά 60% περίπου συγκριτικά
με την προηγούμενη έκδοση της μονάδας
κυψελών καυσίμου. Η επόμενη γενιά FCV
της Honda
θα είναι το
παγκοσμίως πρώτο *2
FCV
sedan
με ολόκληρο το
σύστημα κίνησης, μαζί και με τη μικρότερη
συστοιχία κυψελών καυσίμου, να
ενσωματώνεται κάτω από το καπό ενός
οχήματος τύπου sedan.
Αυτή η διάταξη του συστήματος κίνησης
επιτρέπει πλήρη αξιοποίηση της καμπίνας
που φιλοξενεί με άνεση πέντε ενήλικες
και θα κάνει εφικτή την εξέλιξη του
οχήματος σε πολλαπλά μοντέλα στο μέλλον
όταν η πιο διαδεδομένη χρήση FCV
θα απαιτεί
περισσότερες επιλογές για τους πελάτες.
Το
Honda
FCV
CONCEPT
εφοδιάζεται
επίσης με ρεζερβουάρ αποθήκευσης
υδρογόνου υψηλής πίεσης 70 MP
που παρέχει αυτονομία πάνω από 700 km*3.
Η αναπλήρωση του ρεζερβουάρ διαρκεί
τρία λεπτά*4,
κάνοντας τον ανεφοδιασμό γρήγορο και
εύκολο όπως στα σημερινά βενζινοκίνητα
οχήματα.
Επιπλέον,
το Honda
FCV
CONCEPT
διαθέτει μία
λειτουργία εξωτερικής παροχής
ρεύματος
*5,
που έχει δοκιμαστεί πολλαπλώς με το FCX
Clarity.
Όταν συνδυάζεται με εξωτερική συσκευή
παροχής ισχύος, αυτό το FCV
μπορεί να
λειτουργεί σαν μίνι κινητή γεννήτρια
που παράγει και παρέχει ηλεκτρισμό στην
κοινότητα σε περιπτώσεις καταστροφών
ή άλλων καταστάσεων.
Θέλοντας
να συμβάλλει στη δημιουργία μιας
μελλοντικής κοινωνίας βασισμένης στο
υδρογόνο, η Honda
θα συνεχίσει
να αναλαμβάνει νέες προκλήσεις στον
τομέα των τεχνολογιών υδρογόνου όπως
το Smart
Hydrogen
Station,
τα FCV
και οι εξωτερικές συσκευές παροχής
ρεύματος.
*1 | Εσωτερικές μετρήσεις Honda |
*2 | Εσωτερική έρευνα Honda |
*3 | Εσωτερικές μετρήσεις Honda σε JC08 mode και χρήση σταθμού υδρογόνου με πίεση πλήρωσης 70 MPa . Η αυτονομία μπορεί να είναι μικρότερη ανάλογα με τις συνθήκες χρήσης (θερμοκρασία περιβάλλοντος, κυκλοφορίας, κλπ) και το στυλ οδήγησης (ξαφνικές εκκινήσεις, χρήση μονάδας A/C, κλπ.) |
*4
|
Ο χρόνος που απαιτείται για τον ανεφοδιασμό διαφέρει ανάλογα με τις συνθήκες. |
*5
|
Ιαπωνική έκδοση |
Επικοινωνία:
Γιώργος
Παππάς
Δ/ντής
Εταιρικής Επικοινωνίας
Αδελφοί
Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε.
Τηλ.:
210 3483744 κιν:
6936129309