Σάββατο 29 Αυγούστου 2020

Δοκιμή της Alfa Romeo Giulia Veloce Ti Q4

 


Όταν ήρθε η στιγμή να οδηγήσουμε την ανανεωμένη Alfa Romeo Giulia Veloce Ti Q4 θέλαμε να την ακτινογραφήσουμε σε όλους τους τομείς. Άλλωστε αποτελεί ένα ξεχωριστό μοντέλο. Έτσι διανύσαμε μαζί πάνω από 700 χιλιόμετρα επίπονης δοκιμής, τόσο σε αυτοκινητόδρομους, όσο σε ορεινές δύσκολες διαδρομές. Οταν την παραδίδαμε προσπαθήσαμε μετά από τόσες μέρες δοκιμαστικής οδήγησης να βρούμε ένα μειονέκτημα, αλλά όσο και αν το ψάξαμε δεν μπορέσαμε να βρούμε. Διαπιστώσαμε ότι είναι ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε και ίσως το καλύτερο της Alfa Romeo που φέτος γιορτάζει τα 110 χρόνια από την ίδρυσή της.

Η αναγνώριση της ιταλίδας καλλονής στον δρόμο ήταν άμεση και όλοι δεν έχαναν την ευκαιρία να την θαυμάσουν ή και να φωτογραφηθούν μαζί της. Το σαγηνευτικό της προφίλ κεντρίζει αρχικά και το συνολικό ντιζάιν είναι αυτό δείχνει ότι οι Ιταλοί σχεδιαστές ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Ο χρωματικός συνδυασμός αμαξώματος, ζαντών και των φρένων ήταν από τα στοιχεία που συγκέντρωναν το βλέμμα, ενώ η εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος το έκανε να ξεφεύγει από το φυσιολογικά όρια, ταξιδεύοντας τον οδηγό μάλλον σε αγωνιστικές καταστάσεις. Αρκετά μυώδης και με τρόπο που οι σχεδιαστές έδειξαν την αξία τους κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα άκρως αναγνωρίσιμο μοντέλο που εκτός των άλλων ξεχωρίζει για την εμπρός μάσκα, τους καθρέφτες, τα πλαϊνά σπόιλερ, τη πίσω αεροτομή και τις δύο τελικές απολήξεις. Άλλωστε δεν ήταν τυχαίο που μας σταματούσαν στα φανάρια και μας ρωτούσαν περισσότερα στοιχεία για αυτό το μοντέλο...

Αυτά για την εξωτερική παρουσία του μοντέλο. Το εσωτερικό αποδείχθηκε άλλο κεφάλαιο. Με επίκεντρο τον οδηγό και την ευκολία του στον τρόπο οδήγησης, από την αρχή σε προκαλεί. Τα μπάκετ καθίσματα εφάπτουν άριστα στον σωματότυπο του οδηγού, παρέχοντας ιδιαίτερα καλή πλευρική στήριξη κυρίως στις κλειστές στροφές. Οι κόκκινες ραφές στα καθίσματα, το τιμόνι και το ταμπλό ανεβάζουν την πολυτέλεια. Πίσω από το δερμάτινο τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη υπάρχουν τεράστια paddles για τη χειροκίνητη αλλαγή των σχέσεων στο αυτόματο οκτάρι κιβώτιο.

Τα υλικά αλλά και η ποιότητα κατασκευής είναι άριστα και συναρμογή κορυφαία. Τόσο που δείχνουν ότι έχουν να κατασκευαστούν για να κρατήσουν χρόνια. Στην πράξη οι χώροι αποδείχθηκαν ικανοποιητικοί ακόμη και όταν κάναμε μια μικρή απόδραση με πέντε άτομα, έχοντας στην διάθεσή μας αποθηκευτικό χώρο 480 λίτρων.

Τα δεδομένα στην οδήγηση αλλάζουν όταν αποφασίσει να εκμεταλλευτείς τον δίλιτρο turbo κινητήρα βενζίνης με τους 280 ίππους και τα 400 Nm ροπής που σε συνδυασμό με την τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, δίνουν εκρηκτικές επιδόσεις στο μοντέλο. Από την στάση μέχρι και τα 100 χλμ./ώρα το μοντέλο χρειάζεται μόλις 5.2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα τερματίζει ελάχιστα κάτω από τα 240 χλμ./ώρα.

Η κίνηση δίνεται στους 4 τροχούς μέσω ενός κεντρικού άξονα μετάδοσης από varbon fiber, ενώ για τις αναρτήσεις χρησιμοποιούνται εμπρός διπλά ψαλίδια και πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι.

Την οδηγήσαμε τόσο στην Εγνατία Οδό όπου ξεδίπλωσε όλες τις αρετές της ως προς τις δυνατότητες επιτάχυνσης, ροπής και ταχύτητας. Η κατανάλωση καυσίμου ακόμη και όταν ανεβάζαμε τις στροφές κρατήθηκε χαμηλά, εκτός από τις στιγμές που αυτές ανέβαιναν αρκετά ψηλά. Η μέγιστη απόλαυση ήρθε σε μια άλλη διαδρομή στην ορεινή Χαλκιδική όπου το μοντέλο πραγματικά έδειξε τα... αγωνιστικά του στοιχεία, αφήνοντας μας απόλυτα ενθουσιασμένους. Το μοντέλο της δοκιμής μας στοιχίζει 65.000 ευρώ και πραγματικά κάνοντας μια αποτίμηση αυτών που σε προσφέρει σίγουρα είναι μοντέλο που δεν θα το βαρεθείς ποτέ...

Κυριάκος Παρασίδης

a.p.e