Τρίτη, 30 Ιανουαρίου 2018

Δοκιμή Opel Grandland X 1.2 Direct Injection Turbo 130 ίππων Auto

Δοκιμή Opel Grandland X 1.2 Direct Injection Turbo 130 ίππων Auto


Η εξαγορά της Opel από τη PSA(Peugeot, Citroen, DS) έφερε πολλές ανακατατάξεις και αλλαγές στη γερμανική μάρκα. Ο γαλλικός όμιλος ανακοίνωσε ένα ευρύ πρόγραμμα αναδιάρθρωσης της Opel με βασικό στόχο τον περιορισμό των οικονομικών απωλειών της γερμανικής φίρμας και την επιστροφή της στη κερδοφορία.
Καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία του προγράμματος θα παίξει η διαμόρφωση της γκάμας των μοντέλων της Opel. Η PSA έχει ήδη δώσει δυοSUV στη γερμανική φίρμα τα οποία βασίζονται σε αντίστοιχα δικά της μοντέλα. Ειδικότερα το Opel Crossland X αποτελεί μια παραλλαγή τουPeugeot 2008 και το Opel Grandland X βασίζεται στο Peugeot 3008.
Η δοκιμή έγινε με Opel Grandland X 1.2 Direct Injection Turbo 130 ίππων Auto. Πρόκειται για την βενζινοκίνητη έκδοση του γερμανικού μοντέλου η οποία διαθέτει και αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Αυτο τα τεχνολογικό υπόβαθρο προέρχεται από την PSA και αξιοποιείται καλύτερα στο αστικό και περαστικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας και το αυτόματο κιβώτιο συνδυάζονται για να προσφέρουν άνετη χρήση κυρίως στην πόλη και στη περιφέρεια.
Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή μεγάλης διάρκειας, το μοτέρ μικρής χωρητικότητας παρέχει ισχύ από χαμηλά και έχει γραμμική απόδοση. Η μέγιστη ισχύς των 130 ίππων έρχεται στις 5.500 σ.α.λ. ενώ η καταλυτική υποστήριξη της ροπής των 32,4 χλγμ. είναι στη διάθεση του οδηγού από τις 1.750 σ.α.λ. Έτσι πατώντας το γκάζι ο οδηγός έχει επάρκεια ενέργειας από χαμηλά.
Η λειτουργία του μοτέρ είναι καλή και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του. Η κινητήρια μονάδα ανήκει στην οικογένεια των γαλλικών μοτέρ Pure Tech που έχει βραβευθεί για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Αυτά τα γαλλικά μοτέρ κινούν τα περισσότερα μοντέλα τηςPSA και σύντομα θα είναι η κινητήρια μονάδα των περισσότερων μοντέλων της Opel.
Όσον αφορά την λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου ο οδηγός θα αντιληφθεί από τα πρώτα χιλιόμετρα τις αδυναμίες του συστήματος μετάδοσης. Οι αλλαγές των σχέσεων καθυστερούν και ο οδηγός θα πρέπει να έχει υπόψη του ότι το κιβώτιο ταχυτήτων έχει τον δικό του ρυθμό λειτουργίας. Αυτή η παράμετρος είναι πολύ σημαντική κυρίως στη διαδικασία του προσπεράσματος όπου απαιτείται ακαριαία αύξηση της ενέργειας για να επιτευχθεί υψηλότερη ταχύτητα. Σε μερικές φάσεις κυρίως στον αυτοκινητόδρομο το αυτόματο κιβώτιο του OpelGrandland X δεν ικανοποίησε τον υπογράφοντα. Επίσης, παράγει και θόρυβο κατά την διάρκεια της λειτουργίας του.
Ωστόσο, αποδείχθηκε ιδιαίτερα χρήσιμο στη καθημερινή μετακίνηση στην πόλη όπου οι ταχύτητες είναι μικρές και απαιτούνται συνεχώς αλλαγές στις σχέσεις. Στο αστικό περιβάλλον δεν προβληματίζει ο ρυθμός λειτουργίας του. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9΄΄ και τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα.