Τρίτη, 30 Ιανουαρίου 2018

Δοκιμή Honda Civic 1.5 VTEC Turbo 182 ίππων Sport 6MT

Δοκιμή Honda Civic 1.5 VTEC Turbo 182 ίππων Sport 6MT


Η κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων και το 2017 δέχθηκε ισχυρές πιέσεις από τα SUV, Crossover, μίνι και supermini. Ειδικότερα στην ελληνική αγορά την περασμένη χρονιά πουλήθηκαν 16.182 αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Το ποσοστό που κατέλαβαν στη συνολική πίτα των πωλήσεων ήταν 18,37%.
Το νέο Honda Civic εκπροσωπεί την μάρκα στη μικρομεσαία κατηγορία και έδωσε την δυνατότητα στην εταιρεία να αυξήσει το ποσοστό της σε αυτή την κατηγορία. Η δοκιμή έγινε με το Honda Civic 1.5 VTEC Turbo 182 ίππων Sport 6MT. Πρόκειται για την ισχυρότερη έκδοση που έχει εμπορικό ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά. Στη κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση ειδικών προδιαγραφών Type-R με κινητήρα 2.000 κ.εκ. ισχύος 320 ίππων, η οποία λόγω των χαρακτηριστικών και την υψηλής τιμής, απευθύνεται σε περιορισμένη μερίδα υποψήφιων αγοραστών.
Στο νέο Honda Civic, οι στιλίστες συνδύασαν στοιχεία από την ιαπωνική και την ευρωπαϊκή σχολή σχεδίασης αυτοκινήτων. Ειδικότερα ο μπροστινός πρόβολος διαθέτει πολλά στοιχεία τα οποία παραπέμπουν στα ιαπωνικά αυτοκίνητα με σπορ προσανατολισμό. Αυτή η επιλογή προσδίδει δυναμισμό στο αυτοκίνητο και διευρύνει τη γκάμα των υποψήφιων αγοραστών.
Μάλιστα αυτή η επιθετική σχεδιαστική γραμμή ταιριάζει με τα χαρακτηριστικά του ισχυρού μοτέρ χωρητικότητας 1.500 κ.εκ. Η μονάδα παραγωγής ενέργειας καταναλώνει βενζίνη και αποτελεί ένα ακόμη επίτευγμα της ιαπωνικής μηχανολογίας. Διαθέτει τις τελευταίες διατάξεις που συμβάλουν στην υψηλή απόδοση, την μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων.
Η ισχύς του τετρακύλινδρου μοτέρ που δέχεται την ευεργετική επίδραση της υπερτοφοδότησης φθάνει τους 182 ίππους. Πρόκειται για μια πολύ καλή τιμή η οποία εξασφαλίζει υψηλές επιδόσεις στο πεντάθυρο αυτοκίνητο μήκους 4,64 μ. Η μέγιστη απόδοση της εμφανίζεται στις 5.500 σ.α.λ. Οι μηχανικοί με τις κατάλληλες ρυθμίσεις δημιούργησαν και μεγάλη ποσότητα ροπής στρέψης. Η μέγιστη τιμή της καθορίστηκε στα 24,6 χλγμ. Αξίζει να τονισθεί και η παροχή της ροπής από χαμηλά. Από τις 1.900 σ.α.λ. συμβάλει καθοριστικά στη κίνηση του ιαπωνικού αυτοκίνητου. Έχει σχεδόν γραμμική απόδοση έως τις 5.000 σ.α.λ.
Στο δρόμο, τα πρώτα στοιχεία που προσλαμβάνει ο οδηγός από την λειτουργία του κινητήρα 1.5 είναι η άμεση παροχή ισχύος και η γραμμική του λειτουργία. Από χαμηλά, μόλις ο οδηγός πατήσει το γκάζι μέχρι την περιοχή των 5.000 σ.α.λ. η απόδοση του ιαπωνικού κινητήρα είναι καλή και δεν παρατηρήθηκαν διαστήματα μείωσης της ισχύος. Αυτή η λειτουργία εξασφαλίζει υψηλές επιδόσεις ενώ με την κατάλληλη χρήση του γκαζιού και του εύχρηστου κιβωτίου έξι σχέσεων περιορίζεται η κατανάλωση.
Ειδικότερα, ο κατασκευαστής ανακοίνωσε ότι το τεστ επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,4΄΄ και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα. Αυτές οι τιμές δεν απέχουν πολύ από την πραγματικότητα. Όσον αφορά την κατανάλωση, στη δοκιμή διαπιστώθηκε ότι με την χρήση της  λειτουργίας ECO, η μέση κατανάλωσης είναι 6,6 λίτρα/100χλμ. Στη δοκιμή η μέση κατανάλωσης χωρίς την χρήση της λειτουργίας ECO ήταν 7,3 λίτρα/100χλμ. Ο κατασκευαστής προσδιορίζει την μέση κατανάλωση στα 5,7 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 130 γραμ./χλμ.
Θετικά σχόλια και για την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου βάρους 1.279 κιλών. Όλα τα επιμέρους τμήματα( πλαίσιο, τιμόνι, αναρτήσεις) συνεργάζονται για να επιτευχθούν υψηλά ποσοστά οδικής συμπεριφοράς. Το ιαπωνικό αυτοκίνητο είναι σταθερό στις υψηλές ταχύτητες, το τιμόνι παρέχει άμεση πληροφορείς στον οδηγό και οι αναρτήσεις απορροφούν τις ανωμαλίες τους δρόμου και  περιορίζουν τις κλίσεις στις στροφές. Επίσης προσφέρει και καλή ποιότητα κύλισης. Καταλάμβανέ τις πρώτες θέσεις στη κατηγορία του στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς.
Οι εσωτερικοί χώροι είναι μεγάλοι. Φιλοξενούνται τέσσερις ενήλικες και η αποθηκευτική ικανότητα ανέρχεται στα 519 λίτρα. Σε καλό επίπεδο και η ποιότητα κατασκευής.
Το Honda Civic 1.5 VTEC Turbo 182 ίππων Sport 6MT κοστίζει 25.650 ευρώ. Οι παρατηρήσεις εστιάζονται στην υψηλή τιμή πώλησης και στην ορατότητα προς τα πίσω.