Σάββατο 8 Μαρτίου 2014

ŠKODA Vision C: Το επόμενο μεγάλο βήμα της ŠKODA




ŠKODA VisionC, το πρωτότυπο πεντάθυρο κουπέ της SKODA
Το επόμενο βήμα εξέλιξης της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της ŠKODA
Με εκφραστικό, δυναμικό, συναισθηματικό και φιλικό προς το περιβάλλον σχεδιασμό.
Με εκπομπές ρύπων μόλις 91gr CO2 , πληροί ήδη την οδηγία που θα εφαρμοστεί το 2020 από την Ε.Ε.


Τεχνολογία που βρίσκεται κοντά στην γραμμή παραγωγής, χαμηλό βάρος και άριστη αεροδυναμική (CW: 0,26)

Σύγχρονα συστήματα infotainment με μεγάλες οθόνες για οδηγό και επιβάτες  





Γενεύη, 7 Μαρτίου 2014 – Η δυναμική παρουσία της ŠKODA, που εκφράζεται με την παρουσίαση νέων μοντέλων καθώς και με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, περνά πλέον στο επόμενο στάδιο εξέλιξης με την παρουσίαση του εντυπωσιακού πρωτότυπου ŠKODA VisionC . Το πεντάθυρο κουπέ που κλέβει την παράσταση αποτελεί το επόμενο βήμα εξέλιξης του σχεδιασμού της Μάρκας, ενώ ταυτόχρονα επιδεικνύει έμπρακτα την δυναμική της. Το ŠKODA VisionC εντυπωσιάζει με την εκφραστική και δυναμική γλώσσα σχεδίασής του, με την σύγχρονη τεχνολογία που ενσωματώνει, με τις εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων του, με το χαμηλό του βάρος και με την κορυφαία αεροδυναμική του.   



Η ŠKODA βρίσκεται σε διαρκή εγρήγορση“, είπε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. «Σημείο εκκίνησης και σημείο αναφοράς για την εξέλιξη του design της γκάμας μας, αποτέλεσε το πρωτότυπο VisionD πριν από 3 χρόνια. Με την παρουσίαση του νέου ŠKODA VisionC περνάμε σε ένα επόμενο στάδιο, όπου το design αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία και εκφράζει τόσο την συναισθηματική πλευρά όσο και τη δυναμική της Μάρκας. Το ŠKODA VisionC επιδεικνύει τα υψηλά επίπεδα του σχεδιασμού και της διαθέσιμης τεχνολογίας μας, ενώ παράλληλα υπογραμμίζει τη δυναμική και την αξία μιας αυτοκινητοβιομηχανίας που «κουβαλάει» περισσότερα από 110 χρόνια παράδοσης. Τα επόμενα χρόνια θέλουμε να μεγαλώσουμε ακόμα περισσότερο και να ενισχύσουμε τη θέση μας παγκοσμίως με τη παρουσίαση νέων μοντέλων κορυφαίου επιπέδου», συμπλήρωσε ο Prof. Dr. Vahland.





Με ελκυστική κομψότητα, δυναμισμό και στυλ 



Το ŠKODA VisionC είναι ένα πεντάθυρο κουπέ με ιδιαίτερα εκφραστικό και κομψό στυλ, η σχεδίαση του οποίου εξελίσσει  εμφατικά τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που υιοθέτησε η Μάρκα πριν από τρία χρόνια. Οι κομψές γραμμές τονίζουν ακόμα περισσότερο τις εντυπωσιακές αναλογίες του αμαξώματος, ενώ ο αρχισχεδιαστής της ŠKODA Jozef Kabaň και η ομάδα του πέτυχαν μία





εκπληκτική εναλλαγή απαλών και ανάλαφρων, κοίλων και κυρτών επιφανειών με έντονες ακμές. Οι επιφάνειες και οι αναλογίες εντυπωσιάζουν με την ξεκάθαρη τοποθέτησή τους, κάτι που ισχύει και

για το παιχνίδι με τις σκιές και το φως, ενώ για τον Kabaň η «αποφυγή κάθε τι περιττού» αποδεικνύεται καθοριστική. 

           



Μπροστινό μέρος με έντονη προσωπικότητα



Το μπροστινό μέρος του ŠKODA VisionC ξεχωρίζει με τον έντονο χαρακτήρα και τη γεμάτη δυναμισμό εμφάνισή του. Χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη μάσκα, καθώς και από τους τριγωνικού σχεδιασμού προβολείς, που παραπέμπουν σε ακριβά κρύσταλλα. Παράλληλα σε συνδυασμό με τους επίσης τριγωνικούς προβολείς ομίχλης δημιουργείται ένα εκφραστικό, τρισδιάστατο πρόσωπο με 4 “μάτια”. Η μάσκα διατηρεί μεν τις καμπύλες της, αλλά  είναι πιο επίπεδη και πιο μεγάλη σε σχέση με τα σύγχρονα μοντέλα της ŠKODA. Τα κάθετα πτερύγια σε αυτό το πρωτότυπο μοντέλο είναι  κατασκευασμένα από κρύσταλλο δουλεμένο στο χέρι και συμπληρώνονται από διακριτικό κρυφό φωτισμό. Τη δυναμική και κομψή εμφάνιση ολοκληρώνει η μεγάλη εισαγωγή αέρα, που καταλαμβάνει σχεδόν όλο το πλάτος.  



Το καπό κατεβαίνει χαμηλά, ενώ περιβάλλεται από μια ανάγλυφη επιφάνεια, δημιουργώντας μια ελαφριά καμπύλη που ξεκινά από την εμπρός κολώνα και καταλήγει στο σημείο σύνδεσης με τους προβολείς και τη μάσκα. «Με τον τρόπο αυτό διεγείρουμε οπτικά το συναίσθημα και δημιουργούμε την αίσθηση της διαρκούς κίνησης», αναφέρει μεταξύ άλλων ο Jozef Kabaň.





Κομψό και δυναμικό σχήμα κουπέ



Το προφίλ του ŠKODA VisionC είναι απόλυτα καθαρό, ενώ ο Kabaň αναφέρει χαρακτηριστικά πως «η φόρμα πρέπει να είναι από μόνη της γοητευτική. Δεν χρειαζόμαστε περιττές γωνίες και ακμές». Η κλίση του παρμπρίζ και οι μικροί προβολείς ομίχλης υπογραμμίζουν το δυναμισμό του πεντάθυρου κουπέ, ενώ η χαρακτηριστική έντονη κεντρική γραμμή ξεκινά από το καπό και επεκτείνεται στις πόρτες και τις πλευρικές επιφάνειες. Η δυναμική σιλουέτα, η κλίση της οροφής πάνω από την τελευταία κολώνα, η κομψή, χωρίς κάποιο εμφανές σκαλοπάτι, ροή των γραμμών, τα παράθυρα χωρίς πλαίσια και η δυναμική μετάβαση από τα πλάγια προς το πίσω μέρος δημιουργούν ένα σύνολο υψηλής αισθητικής. 



Η βασική γραμμή των παραθύρων, όπως συμβαίνει άλλωστε σε όλα τα μοντέλα της ŠKODA, ανεβαίνει ελαφρώς προς τα πίσω, ενώ κλείνει με μια έντονη καμπύλη στο μικρό, πίσω παράθυρο της πόρτας. Αυτό το χαρακτηριστικό για τη ŠKODA σχεδιαστικό στοιχείο, που οι designers το ονομάζουν “πτερύγιο”, εμφανίσθηκε για πρώτη φορά στη νέα Octavia και χρησιμοποιείται και πάλι ως στοιχείο αναγνώρισης και στο ŠKODA VisionC.







Ιδιαίτερο εύρημα αποτελούν οι χειρολαβές στις πόρτες του ŠKODA VisionC, καθώς οι σχεδιαστές απλά τις “εξαφάνισαν”. Στην πραγματικότητα βρίσκονται ενσωματωμένες αόρατα στις εξωτερικές επιφάνειες, ενώ προκειμένου οι πόρτες να ανοίξουν πρέπει κανείς απλά να τοποθετήσει  το χέρι του μπροστά τους. Στη συνέχεια εμφανίζονται αυτόματα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν.  



Τα πίσω φτερά δείχνουν ιδιαίτερα δυναμικά, χάρη στους τονισμένους θόλους των τροχών. Παράλληλα τα πίσω φώτα γυρίζουν προς τα πλάγια και εισέρχονται αρκετά μέσα στο αμαξωμα, γεγονός που ενισχύει κι άλλο, σε συνδυασμό με το μεγάλο μεταξόνιο, αλλά και τις ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών, το δυναμισμό του ŠKODA VisionC.





Το πίσω μέρος εκπλήσσει και συναρπάζει 



Το πίσω μέρος είναι δυναμικό και συναρπαστικό, ενώ ταυτόχρονα εκπλήσσει με την τρισδιάστατη διαμόρφωση του. Η νέα σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων σχηματίζει το κλασικό για τα μοντέλα ŠKODA σχήμα «C» , αλλά είναι πλέον χωρισμένο σε δύο μέρη. 



Η εμφάνιση της πέμπτης πόρτας εκπλήσσει κι αυτή με τη σειρά της, τόσο με τη συνολική αντισυμβατική της εικόνα όσο και με το «σκαλοπάτι» που διαθέτει. Το τελευταίο επηρεάζει θετικά και τον αεροδυναμικό συντελεστή CW . Οι τριγωνικές επιφάνειές της (οι σχεδιαστές κάνουν λόγο για “κυβιστικά τριγωνικά στοιχεία”) προσδιορίζουν σαφώς το ŠKODA VisionC ως μέλος της οικογένειας ŠKODA.





Με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και φιλικό προς το περιβάλλον



Το ŠKODA VisionC εντυπωσιάζει εκτός από τη σχεδίαση και με την πρακτικότητά του αλλά και με τη φιλικότητά του προς το περιβάλλον. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο απεικονίζει με εμφατικό τρόπο τις δυνατότητες των μηχανικών της ŠKODA, καθώς ο σχεδιασμός, η τεχνολογία, οι χώροι, η πρακτικότητα και το σχήμα κουπέ που μιλά στο συναίσθημα συνδέονται μεταξύ τους και δημιουργούν ένα απόλυτα πειστικό σύνολο.   



Το ŠKODA VisionC επιδεικνύει κορυφαίες τιμές εκπομπών ρύπων χάρη στην πρωτοποριακή κίνησή του με φυσικό αέριο (CNG), το χαμηλό βάρος και την εξαιρετική αεροδυναμική του. Κάτω από το καπό βρίσκεται κρυμμένος ένας turbo κινητήρας 1.4 TSi/ 110 ίππων, ο οποίος λειτουργεί τόσο με φυσικό αέριο (CNG) όσο και με βενζίνη και προσφέρει τελική ταχύτητα που ξεπερνά τα 214 χλμ./ ώρα. 



Λειτουργώντας με φυσικό αέριο η κατανάλωση είναι μόλις 3,4 κιλά ή 5,1 m3 για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή που αντιστοιχεί σε εκπομπή CO2 μόλις 91 γραμμαρίων το χιλιόμετρο. Η τιμή αυτή υπογραμμίζει το ρεαλιστικό χαρακτήρα του πρωτότυπου και κυμαίνεται σημαντικά πιο χαμηλά από το όριο εκπομπής CO2 που έχει θεσπίσει η Ε.Ε. για το 2020. Με τον τρόπο αυτό η ŠKODA



αποδεικνύει πως και τα ελκυστικά μοντέλα της μεγαλο/μεσαίας κατηγορίας με συμβατική τεχνολογία κινητήρων μπορούν να ικανοποιήσουν τις πιο αυστηρές προδιαγραφές εκπομπής CO2.



Οι μηχανικοί της ŠKODA έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική και στο χαμηλό βάρος του VisionC. Έτσι χάρη στον ιδανικό συνδυασμό του design και των τεχνολογικών βελτιώσεων ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης Cw είναι μόλις 0,26.



 Για τη μείωση του βάρους η ŠKODA χρησιμοποίησε συνθετικά υλικά ενισχυμένα με ανθρακονήματα (CFK) για τη δεξαμενή αερίου, καθώς και κράμα ελαφρού χάλυβα ενώ πολλά τμήματα του αμαξώματος όπως τα φτερά, το καπό και οι πόρτες έχουν κατασκευαστεί από αλουμίνιο. 





Τέλειος συνδυασμός κομψότητας και άνεσης στο εσωτερικό



Τo ŠKODA VisionC αποκαλύπτει και τη φιλοσοφία του εσωτερικού σχεδιασμού που θα υιοθετηθεί  και στα μελλοντικά μοντέλα της Μάρκας. Χαρακτηριστικός είναι και πάλι ο συνδυασμός κοίλων και κυρτών επιφανειών και η χρήση σύγχρονων υλικών υψηλής ποιότητας.  



Το εσωτερικό του ŠKODA VisionC προσφέρει γενναιόδωρους χώρους επιβατών και συμπληρώνεται από  4 ατομικά καθίσματα. Τα όργανα και τα χειριστήρια βρίσκονται σωστά τοποθετημένα και πληρούν τις πιο σύγχρονες εργονομικές απαιτήσεις, ενώ το σύστημα infotainment αποτελεί σημείο αναφοράς, τόσο με την προετοιμασία των πληροφοριών όσο και με την απεικόνισή τους σε μεγάλες οθόνες για οδηγό και συνοδηγό.  



Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται τοποθετημένος ο πινάκας οργάνων με την πληροφόρηση να εμφανίζεται σε τρισδιάστατη απεικόνιση. Τις εντυπώσεις όμως κλέβει το σύστημα multimedia με την οθόνη αφής να προεξέχει,  δίνοντας την αίσθηση ότι αιωρείται.



Τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού βρίσκονται τοποθετημένα στην κεντρική κονσόλα. Ιδιαίτερα κομψή είναι η ενοποίηση του ταμπλό με τις πόρτες όπου μια συνεχής φωτεινή γραμμή συνδέει τα δύο στοιχεία οπτικά, τονίζοντας ταυτόχρονα και το πλάτος το αυτοκινήτου. Εκτείνεται σε όλο το μήκος της πόρτας, περιβάλλει τα υποβραχιόνια για να καταλήξει στους εντατήρες των ζωνών ασφαλείας. Ταυτόχρονα οι πόρτες έχουν επενδυθεί με κρυστάλλινα διακοσμητικά στοιχεία με κρυφό φωτισμό.



Για του επιβάτες των πίσω καθισμάτων υπάρχει διαθέσιμη μια αναδιπλούμενη Multimedia οθόνη, ενώ σε οθόνη που βρίσκεται ενσωματωμένη στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας εμφανίζονται πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία του αυτοκινήτου. 



Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην άνεση των πίσω επιβατών. Έτσι στις πλάτες των καθισμάτων υπάρχουν αεραγωγοί που μπορούν να ρυθμιστούν μεμονωμένα, ενώ τα προσκέφαλα, όταν δεν



χρησιμοποιούνται είναι ενσωματωμένα στην πλάτη προκειμένου να μην περιορίζουν το οπτικό πεδίο του οδηγού προς τα πίσω.



Ο χώρος αποσκευών του ŠKODA VisionC εντυπωσιάζει με τη χωρητικότητά και την πρακτικότητα που προσφέρει. Η 5η πόρτα ανοίγει διάπλατα, με αποτέλεσμα η φόρτωση και η εκφόρτωση να είναι μια απλή διαδικασία. Επιπρόσθετα το πορτμπαγκάζ ενσωματώνει μια σειρά “Simply Clever λύσεων , όπως άγκιστρα για τσάντες ή ιμάντες ενσωματωμένους στο δάπεδο για την ασφάλιση των αποσκευών.











Πλαίσιο κειμένου: ŠKODA AUTO

  Αποτελεί μία από τις παλαιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στο κόσμο. Από το 1895 παράγονται αρχικά ποδήλατα στις κεντρικές εγκαταστάσεις της στη Mladá Boleslav και κατόπιν μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα. 
  Σήμερα κατασκευάζει  περισσότερα από 7 μοντέλα αυτοκινήτων  : το Citigo, τη Fabia, το Roomster, το Rapid, την Octavia καθώς και τα Yeti και Superb. 
  Το 2013 παραδόθηκαν 920.800 οχήματα σε πελάτες παγκοσμίως. 
  Από το 1991 η ŠKODA AUTO αποτελεί μέλος του Volkswagen Group ένα από τα πιο πετυχημένα εμπορικά Group  στο χώρο της Αυτοκίνησης. 
  Επιπρόσθετα η ŠKODA σχεδιάζει και παράγει ανταλλακτικά , κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων σε τρία εργοστάσια που βρίσκονται στην Δημοκρατία της Τσεχίας, ενώ διατηρεί  μονάδες παραγωγής  αυτοκίνητων στην Κίνα, την Ρωσία,  την Σλοβακία και την  Ινδία. 
  Τέλος η ŠKODA AUTO απασχολεί 26,400 υπαλλήλους παγκοσμίως και δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 100 αγορές.