Σάββατο 29 Αυγούστου 2020

Αποκαλύφθηκε το Skoda Slavia που δημιουργήθηκε από τους σπουδαστές της Skoda Academy

 


Η Skoda Academy, η επαγγελματική σχολή της Skoda, ιδρύθηκε πριν από σχεδόν έναν αιώνα και σε αυτήν φοιτούν νέοι και νέες που ονειρεύονται μία καριέρα στην αυτοκινητοβιομηχανία, είτε ως σχεδιαστές, είτε ως μηχανικοί, είτε σε οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα τους ενδιαφέρει. Στο τελευταίο έτος των σπουδών τους, οι σπουδαστές καλούνται να πάρουν ένα μοντέλο της τσέχικης εταιρείας από τη γραμμή παραγωγής και αφήνοντας τη φαντασία τους ελεύθερη, να το μετατρέψουν σε μια άλλη μορφή, δίνοντάς του μία νέα ταυτότητα.

Το Skoda Slavia σχεδιάστηκε από 31 εκπαιδευόμενους που αποφοιτούν την εφετινή χρονιά και συνδέει το παρελθόν με το παρόν. Πηγή έμπνευσης αποτέλεσε το Skoda 1100 OHC, το σπορ πρωτότυπο που παρουσιάστηκε το 1957 και ήταν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο δύο θέσεων ανοιχτού τύπου που σχεδιάστηκε από τη Skoda για χρήση σε αγώνες αντοχής. Με το χαμηλό και πολύ αεροδυναμικό αμάξωμά του από πλαστικό, ενισχυμένο με υαλονήματα και βάρος μόλις 550 κιλά, το Skoda 1100 OHC, με τετρακύλινδρο κινητήρα 1,1 λίτρων και με ισχύ 92 ίππων, έφτανε τελική ταχύτητα περίπου 200 χλμ./ώρα.

Για να μετατραπεί το Scala σε Slavia, οι εκπαιδευόμενοι πραγματοποίησαν πολλές τροποποιήσεις στο αμάξωμα του αυτοκινήτου, με επανασχεδιασμό πολλών περιοχών και προσαρμογή των υπαρχουσών λύσεων. Ενδεικτικά, ενισχύθηκε το κάτω μέρος του αμαξώματος, αφαιρέθηκε η οροφή και συγκολλήθηκαν οι πίσω πόρτες στη θέση τους, μετατρέποντας έτσι ένα compact μοντέλο hatchback με άφθονο χώρο για πέντε άτομα σε δίθυρο coupe. Για να διαφοροποιηθεί η ροή αέρα πάνω από το όχημα, εξελίχθηκε ένα ειδικό κάλυμμα με χαρακτηριστικές αεροδυναμικές καμπύλες πίσω από τα καθίσματα, που καταλήγουν σε ένα εξίσου νέο κάλυμμα του χώρου αποσκευών, με ενσωματωμένη πίσω αεροτομή. Οι μαθητές έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στις καθαρές μεταβάσεις στις κολόνες Α και στις πόρτες. Οι ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών που χρησιμοποιήθηκαν δημιουργούν μια ιδιαίτερα σπορ εμφάνιση.

Οι μαθητές ήταν πολύ σίγουροι για το αποτέλεσμα της δουλειάς τους και δεν δίστασαν να ζητήσουν από τον Γιαν Κοπέτσκυ, παγκόσμιο πρωταθλητή ράλι στη WRC2 με τη Skoda το 2018, να δοκιμάσει το δημιούργημά τους στην πίστα. Με σεβασμό στο μοναδικό πρωτότυπο, ο οδηγός αγώνων έκανε μερικούς γρήγορους γύρους σε μία πίστα αγώνων κοντά στην έδρα της Skoda, δηλώνοντας εντυπωσιασμένος από το αποτέλεσμα.