Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2018

Τι εκτιμά ο ΣΕΑA για την προοπτική απόσυρσης παλιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων

Τι εκτιμά ο ΣΕΑA για την προοπτική απόσυρσης παλιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων

Σε χθεσινή ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) αναφέρεται σε εκτιμήσεις της Κομισιόν για τις επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Σύμφωνα με τον ΣΕΕΑ η Κομισιόν εκτιμά ότι πάνω από 11.000 άτομα πεθαίνουν πρόωρα κάθε χρόνο στην Ελλάδα λόγω της μόλυνσης του αέρα από μικροσωματίδια, ενώ πάνω από 400.000 άτομα έχουν την ίδια κατάληξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Μετά από αυτά τα στοιχεία, οι τελευταίες δηλώσεις που έχουν γίνει για την σταδιακή απομάκρυνση των παλαιών πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων με παράλληλα κίνητρα απόκτησης και ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, πρέπει να θεωρηθούν κάτι παραπάνω από αισιόδοξες. Έτσι, μετά από αυτή τη διαπίστωση των επικεφαλής της ΕΕ, αναμένεται ότι σύντομα θα επεκταθεί το δίκτυο γρήγορης φόρτισης των αυτοκινήτων τουλάχιστον στις μεγάλες πόλεις, ενώ είναι σίγουρο ότι θα δούμε και τα πρώτα ηλεκτροκίνητα ταξί στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Ήδη από το 2011 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία παλιών πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, ενώ η σταδιακή αύξηση των πωλήσεων τα τελευταία χρόνια δείχνει ότι ο Έλληνας οδηγός στρέφεται στην αγορά καινούριων αυτοκινήτων που πληρούν τις προδιαγραφές Euro 5 και 6, δηλαδή αυτοκίνητα ηλικίας ως 8 ετών.
Σήμερα, εξαιτίας της περιορισμένης αστυνόμευσης και αφετέρου εξαιτίας περιπτώσεων εξαπάτησης των καταναλωτών, κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη πλήθος πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων προ του 2010 που απαγορεύεται να κυκλοφορούν.
Υπενθυμίζεται ότι τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα εκπέμπουν το 1/20 των σωματιδιακών ρύπων ως προς τα παλαιά και πλέον οι μετρήσεις τους γίνονται σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, καθιστώντας τα εντελώς καθαρά. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) “ οι στόλοι επαγγελματικών οχημάτων, όπως πχ. τα ταξί, επιτρέπεται να κυκλοφορούν ως τα 21 έτη ηλικίας, δηλαδή ακόμη και τεχνολογίας Euro 2 (1996-2000). Παράλληλα δυστυχώς, τα βαρύτερα φορτηγά και λεωφορεία επιτρέπεται να κυκλοφορούν στο μεγάλο δακτύλιο, ακόμη και αν είναι 20+ ετών ηλικίας, καθιστώντας επείγουσα την αναμόρφωση των κανόνων του πράσινου δακτυλίου”.
Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση αναδεικνύεται ως σημαντικός στόχος για την κυβέρνηση, όσο και για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που μπήκαν στην μεγάλη μάχη της διάκρισης και της πρωτοπορίας. Όμως μένουν πολλά ακόμη πράγματα να γίνουν για να μπορέσει να καρποφορήσει η ιδέα της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. “ Πρώτα δημιουργείς τις υποδομές τοποθετώντας ταχυφορτιστές στα καλύτερα σημεία μιας πόλης και παράλληλα δίνεις το ελεύθερο για την άνευ κόστους κυκλοφορία και στάθμευση στα κέντρα των πόλεων”, αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ, Γιώργος Βασιλάκης.